Robotyka – daj szansę swojemu dziecku na rozwój i dobrą zabawę ! [5] powodów, dla których warto zapisać dziecko na zajęcia z robotyki i programowania
Opublikowane przez Nikky w dniu
Robotyka - daj szansę swojemu dziecku na rozwój i dobrą zabawę! [5] powodów, dla których warto zapisać dziecko na zajęcia z robotyki i programowania.

Zawody związane z branżą informatyczną regularnie pojawiają się na listach zawodów przyszłości. Wiążę się to z rozwojem otaczającej nas technologii. Specjaliści z branży IT to ludzie, którzy już teraz są bardzo poszukiwani na rynku pracy. A takie zapotrzebowanie będzie rosło. Sukcesywnie będą pojawiały się na rynku nowe miejsca pracy związane z branżą IT, które obecnie nawet nie istnieją!
Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracodawców przyszłego rynku pracy powstały zajęcia dla dzieci, które już od najmłodszych lat uczą się jak korzystać z nowoczesnych technologii. Mowa tu o zajęciach z programowania i robotyki przy użyciu zestawów LEGO Education.
Czym są zajęcia z robotyki i programowania?
Przede wszystkim warto wiedzieć, że mimo iż, nauka programowania i robotyki brzmi stricte jako dziedzina informatyki, dzieci podczas takowych zajęć rozwijają się w duchu STEAM (ang. science, technic, engineering, art, maths). Oznacza to, że jest to interdyscyplinarna nauka, gdzie oprócz pogłębiania umiejętności informatycznych, dzieci rozwijają zdolności manualne (motoryka mała), uczą się współpracy w grupie, otwierają się na nowe znajomości i uczą się wyrażania własnych opinii oraz zyskują pewność siebie podczas przedstawiania swoich pomysłów przed grupą oraz instruktorem.
Przedstawiamy 5 powodów, dla których warto zapisać swoje dziecko na zajęcia dodatkowe z programowania i robotyki:
1. Nauka programowania
Mimo tego, że sama nazwa zajęć sugeruje, że nasze dziecko odbędzie kurs programowania – uważamy, że warto pochylić się nad tym zagadnieniem. Dla wielu osób może się to okazać bardzo abstrakcyjne, że dzieci w wieku już 5 lat mają szansę uczyć się programowania. Prawda jest jednak taka, że młode pokolenie o wiele lepiej radzi sobie z nowymi technologiami niż wielu rodziców. Biorąc pod uwagę to, że postęp cyfryzacji następuje w porażającym tempie – warto uczyć nasze dzieci od najmłodszych lat jak wykorzystywać komputer, przekazując wiedzę w najbardziej dla dziecka przystępnej formie czyli poprzez zabawę. Dzieci w tym wieku wiedzę chłoną jak gąbka, więc im wcześniej poznają tajniki informatyki – tym lepszy start w przyszłość im zapewnimy. Na duży plus zasługuje fakt, że dzieci zdobywają tutaj wiedzę praktyczną, mają wiele okazji do przetestowania własnych teorii i stosowania nowatorskich pomysłów. Dzięki gotowym aplikacjom LEGO uzyskujemy wspaniały start do nauki programowania dla dzieci, którą później możemy przenieść w bardziej zaawansowane środowiska takie jak SCRATCH czy PYTHON. Przy wyborze kursu ważne jest wybranie zajęć odpowiednich do wieku dziecka, dlatego – sprawdź na jakich zestawach pracuje instruktor oraz jakie posiada doświadczenie.
2. Rozwój motoryki małej, myślenia przestrzennego i logczinego...
3. Myślenie przyczynowo-skutkowe
To myślenie, które zaczyna pojawiać się już u dzieci w wieku przedszkolnym. Nauka programowania stanowi doskonałe ćwiczenie rozwijające tę umiejętność. Młodzi adepci tej sztuki zapoznają się z blokami programistycznymi, a następnie uczą się w jakiej kolejności je wykorzystywać i układać, tak by wykonywały określone zadania. Już na etapie tworzenia programu, dzieci ćwiczą myślenie przyczynowo-skutkowe próbując przewidzieć co ich robot zrobi, gdy użyją danych bloków. Dodatkowo po wystartowaniu programu mają okazję na własne oczy zobaczyć czy ich przewidywania się spełniły
4. Nauka w duchu STEAM
STEAM, z angielskiego science, technology, engineering, arths, maths. Oznacza to , że na zajęciach dzieci pogłębiają swoją wiedza z dziedzin takich jak: nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka. Oprócz samej nauki programowania i robotyki, rozmawiamy też dużo o otaczających nas zjawiskach przyrodniczych, fizycznych, chemicznych. Zazwyczaj budowane przez nas roboty dotyczą sytuacji życiowych oraz usprawnień, które mogą wprowadzić. I tak rozmawiamy czasami o echolokacji u nietoperzy, o trzęsieniach ziemi, podróżach kosmicznych, nasze zajęcia są nieprzewidywalne. Staramy się również zaszczepić w dzieciach chęć dalszego rozwoju, dzieląc się nowinkami ze świata robotyki.
0 Komentarzy